mandag 24. desember 2012

Bestefar. 24 Desember

Bestefar

Haandbryggeriet, Norge. ABV:9%

"Bestefar er Nissefars far! -Et øl til fest og kos som bør nytes mens man mediterer foran peisen en kald vinterkveld. Et kompleks kraftig øl med krydder og frukt. -Og kanskje litt villskap fra vår husgjær."

Når jeg skulle plukke ut et øl til selveste julaften måtte jeg nesten gå for en sikker vinner. Synes denne dagen ikke bør overlates til tilfeldighetene, så valget falt på Haandbryggeriets Bestefar. Dette ølet har jeg tidligere gitt 26, som er en av de høyeste scorene jeg har gitt noe øl. Fantastisk aroma, nydelig skum og en utrolig smak. En skikkelig vinter-varmer.


Avslutningsvis vil jeg ønske alle som har fulgt julekalenderen en god jul og et godt nyttår, må 2013 bringe oss mange flere gode smaker og kreative brygg. Personlig drar jeg til England allerede imorgen på jakt etter flere perler å beskrive her på bloggen.

-Skål!
                             Solbukken.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar